Loading...
Over 2017-11-23T13:33:11+00:00

OVER


Ik ben Jansien van Dijk, het gezicht achter marketingbureau Aigenwiesje. Na het afronden van de opleiding Communicatiewetenschappen aan de Rijksuniversiteit Groningen, heb ik diverse banen gehad op het gebied van marketing en communicatie. Tegenwoordig werk ik als zelfstandige voor diverse opdrachtgevers en voor particulieren. Je kunt mij inschakelen voor het ontwikkelen van websites, huisstijlen en video’s. Daarnaast schrijf ik teksten en kan ik de organisatie van een event uit handen nemen. Zoals de Groningse naam Aigenwiesje al aangeeft, probeer ik altijd tot een verrassend en eigenzinnig eindresultaat te komen. Of het nu gaat om een bijzondere website of een inspirerend event. Aigenwiesje is dus alleen geschikt voor bedrijven en particulieren met een ‘eigen wijsje’. Hieronder lees je meer over de banen die ik heb gehad.

In 2016 heb ik Legendary Lanes opgericht. Legendary Lanes is hét sportmarketingbureau uit Top Dutch met wereldwijde ambities. Wij brengen de werelden van topsporters, fans en de community op een creatieve en innovatieve manier bij elkaar. Wij helpen topsporters, onze Legends, om hun sportieve dromen te verwezenlijken en laten fans en bedrijven op een exclusieve manier meekijken. Met het inzetten van sport(ers) verbinden wij topsport aan breedtesport en dragen we bij aan een gezonde community.

Legendary Lanes • Sportmarketeer

Binnen Marketing Drenthe heb ik mij bezig gehouden met diverse projecten op het gebied van citymarketing en sport. Ik bedacht marketingacties, schreef communicatieplannen en persberichten, onderhield contacten met ondernemers en benaderde de Duitse en Belgische markt door middel van internationale marketing. Ook was ik mede verantwoordelijk voor de social media en de website Drenthe.nl. Voor de kick-off van Drenthe beweegt en voor het Sportgala Drenthe heb ik een communicatieplan geschreven en uitgevoerd.

Marketing Drenthe • Projectmanager

Bij de KNWU was ik het aanspreekpunt voor alle wielerevenementen voor de topsport en breedtesport. Ik initieerde nieuwe evenementen en zorgde voor de (online) promotie ervan. Daarnaast was ik verantwoordelijk voor het onderhoud en de verdere uitbouw van social media en het marketing- en communicatiebeleid. Ik schreef wervende en informatieve teksten voor de diverse communicatiemiddelen en vertaalde gezamenlijke ambities en doelstellingen van de KNWU en haar partners naar concrete marketingplannen.

KNWU • Eventmanager

Als journalist voor New Publishers heb ik artikelen geschreven voor de magazines van diverse bedrijven, waaronder Arriva, Marketing Groningen, Gasunie, Vesta Woonforum, Noord Nederland Orkest en Afier. Mijn taken bestonden uit het coördineren van magazines, contact onderhouden met klanten en fotografen, het bedenken van bladformules, interviewen van mensen en schrijven van artikelen.

New Publishers • Journalist

Binnen SportDrenthe was ik verantwoordelijk voor de gehele marketing en communicatie. Ik onderhield de website, hield me bezig met online marketing, videoproducties, social media, de online nieuwsbrief van sport- en beweegprogramma Drenthe beweegt en het ontwerpen van communicatiemiddelen. Daarnaast heb ik evenementen als het Sportgala Drenthe en het Fitte Brein georganiseerd. Tevens was ik projectmanager van ‘Op Fietse in Drenthe’.

SportDrenthe • Communicatieadviseur

Voor Onlineveilingmeester schreef ik communicatievoorstellen en was ik verantwoordelijk voor de wekelijkse nieuwsbrief. Met designprogramma’s ontwierp ik advertenties en ik zorgde voor bewaking van de huisstijl. Om veilingen te promoten schreef ik persberichten voor landelijke en regionale kranten en onderhield contacten met fotografen, media en reclamebureaus. Tot slot beheerde ik het social media platform, hield me bezig met online marketing en bedacht diverse acties om meer klanten te genereren.

Onlineveilingmeester • Communicatieadviseur